torsdag 16. desember 2010

Oblig 7, Previz

Da treatment, storyboard og animaticen var ferdig skulle vi lage previz av utvalgte klipp fra animaticen.
Vi hadde på forhånd gjort det klart hvordan de foskjellige shotsene skulle være, så vi fordelte arbeidsoppgavene slik at vi kunne jobbe hvert for oss, og på den måten spare tid.
Jeg hadde i oppgave å lage åpningsscenen for previzen vår, nemlig utescenen som jeg hadde en veldig klar tanke på hvordan skulle se ut, og hvordan stemning jeg ville vi skulle få frem.
Jeg ville skape et kaldt snølandskap litt utefor tettbebygglese, med et koselig varmt hus for seg selv på en plass omringet av trær og fjellandskap.
Mye av inspirasjonen kom fra tv julekalenderen "The julekalender", når man ser gården og det åpene landskapet, og den ulende vinden. Veldig fin stemning.
Modelleringen gikk veldig rakst siden det kunn skulle være en previz.
Moddelerte i layers i dybden utifra kameravinkelen, for å slippe masse unødvendig arbeid.
Morten moddelerte kjapt en bil jeg kunne bruke i scenen.
Da modelleringen var gjort lysatte jeg scenen med innspill fra de andre, for å få frem den koselige varme stemningen i huset.
Vi la også til lydeffekter for å sette prikken på I`en.
Til kjøkkenscenen fant Morten frem en gammel scene vi hadde modellert til en tidligere oppgave, som jeg bare gjorde noen småjusteringer på for å få den til å passe designet vi hadde på storyboardet.
Mens Christoffer gjorde shot 2.11 og 2.2, gjorde jeg 2.12 med Morten og Kenneth ved min side, som kom med innspill og meninger, noe jeg setter pris på.
Som previz valgte vi å lage shotsene med de mest ekstreme kameravinklene/bevegelsene, for å vise frem hva vi hadde tenkt på de shotsene som ikke sto stille.
Til slutt, og underveis kom vi med tilbakemeldinger til hverandre, og gjorde små justeringer før alt ble rendret ut.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar